4 Ekim 2013 Cuma

Dondurmalı irmik helvası...

Bu günlerde biraz sıkılıyorum nedense. O yüzden midir nedir kendimi mutfağa verdim. Bu da insana kilo olarak geri geliyor tabiki :) Bu sefer canım daha da çok sıkılıyor. Hiç bir derdim yok, sorunum yok Allah' a şükür. Kışın gelmesi beni üzdü sanırım :) Havaların soğumasına alışamadım. Sabah hafif karanlıkta uyanmak ve tüm gün ofiste çalıştıktan sonra akşam gene karanlıkta işten çıkmak beni bu aralar nedense eskisinden daha fazla bunaltır oldu. Çalıştığım ofisi sevmediğimden olabilir mi? Yada ofiste çalışan tek bayan ben olmamdan; sevdiğim arkadaşlarımın bir bir istifa etmesinden ve benim de hayatımda istediğim değişikliği bir türlü gerçekleştiremememden ve hep hıh şimdi oldu dediğim anda oluvermemesinden... Neyse saçma sapan derdimi anlattım :) Halbuki postun konusu dondurmalı irmik helvasıydı değil mi?
Eşim çok sevdiği için dün yaptım. Ama benim evdeki kaseler bu iş için pek uygun değil. O yüzden şekli daha güzel olabilirdi tabisi :) Bunun için çok büyük olmayan yuvarlak kaseler daha uygun. Herkesin evinde olan bu aletlerden de nedense benim evde yok.
Bu aralar bir de altı kişilik kahvaltı takımı alasım var. Aslında takım olmasını istemiyorum. Tek istediğim altı tane dikdörtgen beyaz tabağı olsun, ve şık servis tabakları. Paşabahçeden toparlamayı düşünüyorum. Kendimde o enerjiyi bulduğumda...
Ve bir de yağmur çizmesi alasım var. Şu kareli kareli, kahverengili, siyahlı olanlarından... Koton da harcamam gereken seksen liralık çekim var bir de...Ama bunları alacak, harcayacak enerjim yok nedense...Halbuki tatil de çok yaklaşmışken.... İşte bunlarda ordan burdan oldu... Sıkılırsanız siz tarifi alın kaçın :)
Dondurmalı İrmik Helvası'nın da tarifi verilmez aslında. Herkesin bir irmik helvası tarifi vardır genelde. Ama işte buda benim ki olsun. Maksat muhabbet. Ben Güneş'le ikimize yaparken çeyrek ölçü kullanıyorum. O bile artıyor...

Dondurmalı İrmik Helvası
Malzemeler
2 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çorba kaşığı tere yağ
Damak zevkinize göre size kalmış miktarda dolmalık fıstık, yada kırılmış fındık
Yapılışı
  • Sıvı yağı ve tereyağını geniş bir tencerede eritiyoruz.
  • İrmiği koyuyoruz.
  • Rengi pembe oluncaya kadar kavuruyoruz.
  • Şekeri ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.
  • Fıstığı ekliyoruz biraz daha kavurup su ve sütü ekliyoruz.
  • Sonra hızlı hızlı karıştırıyoruz. Helva kaşığın etrafında toplanmaya başlayınca kıvamı olmuş demektir.
  • Yuvarlak bir kaseyi ıslatıp bir kaşık yardımıyla helvayı kasenin içine ortası boşluk kalacak şekilde koyuyoruz. Ortada ki boşluğa sade dondurmayı koyuyoruz. Üstünü irmik ile kapatıp, bir tabağa ters çeviriyoruz. Üzerine arzu ederseniz tarçın ekleyebilirsiniz.
  • Afiyet olsun...
Not: Sütü ve suyu eklerken tencere çok kızgın olduğu için, tencerede cosss etkisi yaratıyor ve her yere biraz sıçrıyor :) O yüzden bu işlemi tencerenizi temiz lavabonuzun içine koyarak yapmanızı tavsiye ederim :)
Bir de biz kırık fındık kullanıyoruz. Bence en güzel böyle oluyor :)

2 yorum:

  1. Tubiş'cim, sıkma canını, kışın arkası yine yaz, Allah sağlık versin. İrmik helvası süper görünüyor... Maşallah pek hamaratsın. Hepsinden isterim, artık bize de yaparsın.... :D İstadiğin tabak olsun, en güzelinden alırsın....Nasıl ama kafiye?....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah sağol anne süper olmuş. Yaparım sana da hepsinden inşallah :)

      Sil