18 Eylül 2013 Çarşamba

Koko Star kurabiye

Evde komşum Sema'nın dört - beş tabağı birikince, ee dedim Tuğba sen de güzel bir şeyler yap da Sema'nın tabaklarını boş götürmüş olma... Hem de en son fırınları bozuktu; özlemiştirler belki güzel bir kurabiye yap komşuna :) Bir de canım uzun süredir daha önce yapmadığım bir şey yapmak istiyordu. İnternette araştırmalarım sonucu, güzel olabileceğini düşündüğüm bir tarif buldum. Koko Star :) Hindistan cevizine bayılırım zaten :)
Ama 100. yılda yapılan yol çalışması nedeniyle, iş makinaları sürekli su borularına zarar verdiği için evde genelde hep sular kesikti. Bu kurabiye yapımı da bu nedenle yılan hikayesine döndü. Her gün oda sıcaklığına gelmesi için çıkarılan tereyağ ve yumurtalar, sulardan ümit kesilince buzdolabına geri kondu. Ama kafaya koydum ya dün sular varken hemen yaptım :) İlk pişirir pişirmez tadına baktığımda hindistan cevizi dişlerime yapıştı ve kurabiyenin yeterince severek yenmeyeceğini düşünüp üzüldüm ama 3-4 saat bir buzdolabı dinlendirmesinin ardından mükemmel sonucu yakaladım :) Sabah iş yerine getirdiğim kurabiyelerimi arkadaşlarım çok sevdi. Hatta bir tanesi hayatında yediği en güzel kurabiye olduğunu söyledi; hazır gibi olduğunu da söylediler. Bu durumda sizlerle de gönül rahatlığıyla paylaşabilirim :)

Koko Star Kurabiye (Yaklaşık 35 adet oluyor)
 
Hamuru İçin:
250 gram tere yağı
2 yumurta (birinin akı hindistan cevizi içe eklenecek)
1 kahve fincanı kakao (türk kahvesi fincanı)
2 kahve fincanı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
NOT: Aslında tarifte margarin diyordu ama ben margarin kullanmıyorum. Hep pınar tere yağı kullanıyorum. Bir de kahve fincanı türk kahvesi fincanı olacak :) Yumurtalar ve yağ oda sıcaklığında olmalı.
 
İçi için:
2 su bardağı hindistan cevizi
2 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta akı (Hamur malzemesinden ayırdığımız)
 
Üzeri İçin:
Benmari usulü eritmeye uygun beyaz çikolata
NOT: Çikolatayı beğendikten aldım. Para şeklinde beyaz çikolata. Bana da  hobipediaofema söylemişti. Gerçekten güzel. Ben memnun kaldım
 
Yapılışı:
  1. Un dışında tüm hamur malzemelerimizi karıştıralım
  2. Unu yavaş yavaş ekleyerek; kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.
  3. Ayrı bir kapta iç malzemelerini güzelce karıştırıyoruz.
  4. Hamurdan ceviz kadar parçalar alıp, ince açıyoruz ve içine iç harcımızı koyup yuvarlıyoruz.
  5. Kapalı yeri altta kalacak şekilde yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize diziyoruz.
  6. Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlayıp ısıtıyoruz.
  7. Kurabiyelerimizi 15-20 dakika pişiriyoruz.
  8. Kurabiyelerimiz soğuyunca, benmari usulü erittiğimiz beyaz çikolatayı her birinin üzerine bir miktar döküyoruz.
  9. Buz dolabında 3-4 saat bekletip; afiyetle yiyoruz.

8 yorum:

  1. bende sürekli yaparım çok lezzetli eline sağlık canım üzerine çikolata eritmiyorum ben böylede çok guzel görünmüş ama.ayyy suların kesik olması berbat birşeydir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten güzel bir tarif. Sizin de ellerinize sağlık. Evet malesef sular bu aralar bizde genelde kesik. Bu da gerçekten acayip gıcık bir durum :) Evle ilgili ikinci gıcık olduğum durum asansörün bozuk olması ve 11 kat çıkmak. Hele ki iş çıkışı bir markete uğradıysan çok fena :)

      Sil
    2. ooo istanbuldamısın canım asannsör olması şart kat çok yüksek çünkü

      Sil
    3. Yok istanbul da değilim. Ankara da yaşıyorum. Öyle asansörü işin içine muhabbet olsun diye kattım. Asansör var zaten. Bazen bozuluyor da su kesintisinin yanında ona da sinir oluyorum demiştim

      Sil
  2. Tubiscim bu kurabiyeler de harika gorunuyor. Eger vakit kalirsa bunu deniycem. Opuyorum cnaim ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha kolay bir kurabiye de yapabilirsin yıldızcım. Bu da kolay da bu daha çok zaman alıyor. Hani benim şu üzümlü kurabiye tarifim var ya o da çok güzel oluyor. İlla öyle şekil vermen de gerekmez, yuvarla gitsin :)

      Sil
  3. Güzel bir tarif Birgün deneyecem mutlaka.blogunuzu takibe aldım banada beklerim .amediam.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim. Tabiki blogunuza misafir olucam :)

    YanıtlaSil