18 Kasım 2013 Pazartesi

Mis gibi Sütlaç

Bu hafta sonu dedim Tuğba evleneli bir yılı geçti. Artık senin de klasik evli bir türk kadını gibi sütlaç yapma vaktin çoktan geldi :) Aslında annemin sütlacı çok güzel olur. Ama saat ilerledi diye onu rahatsız etmedim. İnternette baya bir siteye baktıktan sonra sanki annemde böyle yapıyordu diye birisini uygulamaya geçirdim. Ama maalesef tadı güzel ama duru oldu...
Ertesi gün annemin aşure yapmasına yardım etmeye gidecektim. Gerçi ben gidesiye annem çoktan yapmıştı bile :) Bana dağıtması kaldı...
Bu aşurelerin fotoğrafını çekerken, işini yetiştirmesine yardım etmek yerine lüzumsuz işlerle uğraştığım ideasıyla annemden ufak çaplı bir azar işittim. Lakin akşam bizim için yaptığı yemek fırından çıkınca "Aaaa, ne güzel görünüyor. Tuğba gel bunu da çek!" diye kendisi istedi. E madem çektik koymadan olamaz değil mi?
Hemen annemden sorup öğrendim sütlacım niye duru oldu. Sanırım az kaynatmışım ve şekeri en son eklemek gerekiyormuş; ben ortada eklemişim.
Annemden tiyoları alınca hemen o akşam tekrar denedim ve süpersonik bir sütlaç yaptım :) Kıvamı ve tadı tam tutturdum :) (Sanki sütlaç yapmak çok zor bir şeymiş gibi :) Ama internette de okudum çoğu insan kıvamı tutturamıyormuş) İşte tiyolarımla beraber yaptığım sütlaç tarifim :
SÜTLAÇ

1 kg süt
1 çay bardağı pirinç
1.5 çay bardağı su
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 tepeleme tatlı kaşığı pirinç unu

Eğer zamanınınız varsa önce pirinci bir saat falan kaynar suda bekletelim. (Zamanınız yoksa da direk yapabilirsiniz. Ben bekletmeden yaptım zaten. Sabırsızlıktan öldüğüm için :))
Beyaz suyu çıkana kadar yıkayalım.
1 çay bardağı pirinci, 1.5 çay bardağı suda suyunu tamamen çekene kadar haşlayalım
Suyunu çekince üstüne sütü ekleyelim
Süt kaynayana dek ara ara karıştırarak pişirelim.
Sonra 15 dakika falan (Sütle pirinç hafif yoğun bir kıvam almaya başlıyor) daha kaynatmaya devam edelim.
Yarım çay bardağı suyun içerisinde pirinç ununu ve vanilyayı eritelim ve sütlacımızın içine dökelim
Kıvam alıncaya kadar karıştırarak kaynatmaya devam edelim.
En son içerisine şekeri de ekleyip, beş dakika sonra falan ocaktan alalım.
Kaselere boşaltıp, üzerlerine tarçın serpiştirelim.
Ilık yada dolapta soğutup servis yapalım.
Afiyet olsun...
NOT: Zaten sütlaç en son piştiğinde ondan puding gibi bir kıvam beklemiyoruz :) Yeni pişmiş pudinge göre çok hafif daha sıvı oluyor. Durdukça katılaşıyor.

2 yorum:

  1. ooooooh hepsi harika gorunuyor tugbis! sen su kofteli yemegin de tarifini bos bir vaktinde yaziverrisen cok makbule gecer. Asure biraz zor gorunuyor su an ama kofteyi ve sutlaci denemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Yıldızcım :) Köfteli yemek çok kolay. Dur hemen anlatayım şuracıkta: Köfteyi çok az kızart (tam pişirme) patatesi çok az kızart. Tepsiye diz. Üstüne domates biber koy. Salçalı ve tuzu yoksa tuzlu su hazırla. Tepsiye dök. Fırına ver. Hepsi bu kadar. Afiyet olsun :)

      Sil