14 Kasım 2014 Cuma

Çin Pilavı (Şalgam Sulu Pirinç Salatası)

Çok sıkı durun. Çünkü size benim yeni keşfettiğim bir tarif vereceğim. Çayların yanına misafirlerinize ikram edeceğiniz, harika görünümlü, lezzetli bir salata. Ama siz belki amaaan sen de bunu yeni mi gördün de diyebilirsiniz. Biz yaptık; test ettik ve çok müthiş onayladık. Gerçekten tavsiye ederim. Annemin gününde de yapacağım inşallah kızım uslu durmaya devam ederse :)

Çin pilavı (Şalgam Sulu Pirinç Salatası)
Malzemeler
1 su bardağı yasemin pirinci (Ben BİM deki efsane markayı kullandım. Ama her markette vardır sanırım.)
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dere otu
2 adet taze soğan
10 adet kornişon turşu
Yarım çay bardağı zeytin yağı
1 su bardağı acısız şalgam suyu (Ben Doğanay marka kullandım)
250 gr. kadar mısır konservesi (Ben Dardanel in 212 gramlık vakumlu susuz mısırından kullandım. Bence diğerleriyle arada çok fark var. Bu gerçekten lezzetliydi)
Limon suyu (Ben yarım limon suyu ekledim. Siz damak zevkinize göre ayarlayın)
Tuz (Ben şalgam suyu tuzlu ve turşu tuzlu olduğu için tuz eklemedim. Siz ihtiyaç duyarsanız ekleyin.)

Yapılışı
Yasemin pirincini yarım saat kaynar suda bekletin
Daha sonra tencerede kızdırdığınız zeytinyağına suda beklettiğiniz; yıkayıp süzdüğünüz pirinci katın.
Pirinçler saydamlaşana kadar kavurun.
Şalgam suyunu ekleyin. Tencerenin ağzını kapatıp; pirinçler suyunu çekinceye dek pişirin.
Pişirdiğiniz pilavın ılımasını ve demlenmesini bekleyin.
Maydanoz, dere otu ve soğanı güzelce yıkayıp incecik doğrayın.
Geniş bir kaba alın.
Kornişon turşuları küp küp ve küçük küçük doğrayın. Yeşilliklere ekleyin.
Mısırı da süzüp (içinde gene çok az da olsa su var) kaba koyun.
Ilıyan pirincinizi de ekleyin, salatanızı karıştırın.
Damak tadınıza göre tuz ve limon ekleyin.
Afiyet olsun...
Biz bayıldık; bence siz de çok seveceksiniz :) Kendinizi bu renk cümbüşünden mahrum etmeyin derim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder