4 Kasım 2014 Salı

Kokostar kek

Bu aralar bir tutturmuşum koko star da koko star. Kurabiyesi yok şerbetlisi derken işte buyurun bu da keki. Bu da eksik kalmasın; takım tamamlansın dedim :) İşin şakası Güneş ne zamandır şirkete götürmek için kek yapalım diyordu. Ben de şu şerbetli koko starı ararken kek koko starı buldum :) Hoşuma gitti, Güneş'in arkadaşlarına bundan yaptım.
Güzel, kolay, denenesi bir tarif, sürprizi içinden çıkmalı :) Yaklaşık 18 adet çıkıyor. Buda buyurun tarifi...
Koko star kek (yaklaşık 18 adet muffin kalıbıyla)
Malzemeler:
Kek Hamuru:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 kahve fincanı süt
50. gr. kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar Un (keke kıvamına gelene kadar yavaş yavaş katalım)
İçi:
2 adet yumurta beyazı
1 su bardağı hindistan cevizi
1 çay bardağı pudra şekeri
Kek Yapılışı:
Yumurta ve şekerler önce çırpılır. Daha sonra un hariç diğer tüm kek malzemeleri eklenir ve karıştırılır. En son da alabildiği kadar un eklenir.
İçinin Yapılışı:
Kek hamurundan farklı bir kapta yumurta beyazları yüksek devirde krema kıvamına gelinceye dek çırpılır. Sonra içerisine hindistan cevizi ve pudra şekeri konarak iyice karıştırılır.

Gerisini resimli anlatayım:
Muffin kalıplarına 1 yemek kaşığı kek hamurundan koyacağız ve üzerine 1 tatlı kaşığı iç harcımızdan koyacağız :
Kalan kek hamurumuzu kalıplara paylaştıracağız:
180derecede 15-20 dakika pişireceğiz. Bir kürdanla pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.
Ben üzerlerini benmari usulü eritilmiş beyaz çikolatayla süsledim:
Çok az iç harcım artmıştı. Kaşık kaşık koydum tepsiye. Ondan da nefis kokoş kurabiye çıktı. Hatta onu tek başına yapmayı bile düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder