2 Aralık 2014 Salı

Yumuşacık Pastane Poğaçası

Uzun süredir sizlere vermek istediğim bir tarif var. Defalarca kez yaptım aslında ama bir türlü elim ermedi tarifi buraya yazmaya. Belki 10-15 kere yaptım. Bir kere bile beni yarı yolda bırakmadı. Yiyen herkes bayıldı :) Fotoğraf gene her zamanki gibi aceleye geldi. Ama çok sık yapıyorum. Nasılsa yenisini çeker buradakini güncellerim. Fotoğraf yüzünden tarifi daha fazla ertelemek istemedim. Üstelik malzemeleri de çok kolay. Her zaman evimde oluyor. Yapımı da çok pratik. Sadece sabırlı olup mayalanmasını beklemek gerek. Gerçekten ne kadar iyi mayalanırsa o kadar pufff oluyor :)

Yumuşacık Poğaça
Malzemeler:

Hamuru:
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 silme çorba kaşığı şeker
Neredeyse 1 silme tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya (Ben pakmaya kullandım hep. Beni hiç yarı yolda bırakmadı)
Aldığı kadar un

İçi:
Beyaz Peynir, Kaşar, Patates, Salam, Sucuk ne isterseniz koyabilirsiniz. İsterseniz boş da yapabilirsiniz. Ben genelde beyaz peynir koyuyorum.

Üzerine:
1 yumurta sarısı
Haşhaş yada  Çörek otu yada susam

Yapılışı:

Yoğurma kabımıza 3 su bardağı un ve mayayı koyup karıştıralım. Ortasını açalım
Ortasına süt ,su ,yağ ,şeker ve tuz koyalım.
Yoğurmaya başlayalım. Unumuz az gelecek. Azar azar un ekleyelim. Elimize hafif yapışan yumuşak bir hamur elde edelim. Hamurumuzu yarım saat mayalanmaya bırakalım.
Mayalanan hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp hafifçe yağladığımız tezgahta parmaklarımızla açıp içine iç harcımızı koyalım ve hamuru kapatalım
Yağlı kağıt serili tepsiye dizelim.
Üzerlerine yumurta sürüp; Haşhaş yada  Çörek otu yada susam serpiştirelim
10 dakikada tepside mayalandırıp; önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirelim

Yumuşacık mis kokulu pufffff poğaçalarımız hazır. Afiyet olsun :)

NOT: Hamurumu nasıl mayalıyorum?
Ben yoğurma kabı olarak geniş ve derince bir tencere seçiyorum. Fırınımı poğaçayı yapmadan önce 50 dereceye ayarlayıp ısıtıyorum. Sonra fırınımı kapatıyorum. Tenceremin kapağını kapatıp bu fırında yarım saat bekletiyorum. Yarım saat sonra tenceremi fırından çıkarıp; fırınımın ağzını kapalı tutuyorum. Şekil verip; yumurta sürdükten sonra tepsiyle bir 10 dakika daha fırında bekletiyorum. Sonra tepsilerimi çıkarıp fırınımı 180 dereceye ısıtıyorum ve poğaçalarımı pişirmek üzere tekrar fırına sürüyorum. Bu arada 50 derece benim fırınımda hafif sıcak fakat yakmayan bir etki yaratıyor. Yani belki fırınların ayarı farklıdır. Fırınınızı mayalama sıcaklığı ayarında ısıtın. Hafif sıcak...

NOT: Bu ölçülerden iki tepsi poğaça çıkıyor. Siz bir tepsi yapmak isterseniz su bardağı yerine ölçülerinizi çay bardağı yapın. Tuzu şekeri ve mayayı yarıya indirin. Yani bir paket maya 10 gram. Siz 5 gram kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder