15 Aralık 2014 Pazartesi

Kek kalıplarımı seviyorum

Mutfakta alıp alıp da bir türlü doyamadığım tek şey kek kalıbı. Her seferinde bu son diyorum. Gene olmuyor. Sizlere bununla ilgili bir post hazırlamak istedim. Hangi kalıplarım var; nasıl görünüyorlar ve nereden aldım. Genelde tantitoniden alıyorum ama...Çok merak ediyordunuz; açıklamak istedim. Şok şok şok :)

İşte en çok sevdiğim kalıplarımdan biri...Üçgen kek kalıbı. Çok güzel bir görüntüsü oluyor bence. Tek sorunu biraz büyükçe dilimleri oluyor. Tantitoniden almıştım. Çok severek kullanıyorum :)

Buda bu kalıpla ilgili benden size bir fikir. Her kek dilimi farklı bir pasta. Gerçi tüm küçük muffin kalıplarıyla aynı şeyi yapabilirsiniz :) Ama bunda dilimlenmiş pasta görüntüsü var ya; daha bir güzel duruyor bence.
İkici olarak en sevdiğim gene tantitoniden aldığım mini gül kalıpları. Çikolatalı yaparım ki ben onları...
Bide bu güllerin bir büyük boyları var bende. Bu da tantitoni. Ama bundan kekin çıkması biraz zor oluyor. Acaip dikkat gerektiriyor. Gene de ufak tefek kırılmalar oluyor. Güzel şekiller veriyor ama biraz riskli bence.



Onun dışında klasik muffin kalıplarından var. Sadece kek kalıbı olarak kullanmıyorum ama bunları. Sonuçta yaratıcı olmalı insan :)


Birde tchibo dan aldığım, şu kek kalıplarımdan var. Çok tatlılar bence. İçindeki deliği kremayla doldururum diye aldım. Ama hiç öyle kullanmadım daha. Ama projelerim arasında. Yalnız bu kek kalıplarına kek hamuru koymak biraz sabır işi. Baştan uyarıyım. Fenalık gelebilir :)
Tabiki klasik kek kalıbım var. Kelepçeli, şu üç parçalı olanlardan. Hem pandispanya, hem klasik bir kek yapmak için. Ama ben bu kalıpların klasik kek kalıbı şeklini sevmiyorum. Daha sivri, daha keskin şekilli olanlar var. Onları seviyorum. Ama bu var. İdare ediyor diye almıyorum da...
Orta aparatını kullanarak klasik kek yapıyorum... Ama çok belli olmuyor şekli. Bu yüzden çok nadir kullanıyorum bu kalıbın orta aparatını. Eğer muffin kalıplarına hamur paylaştıracak zamanım yoksa. O yüzden anca şu aşağıdaki kesik kek resmini bulabildim :)

Ama bu kelepçeli kalıbı orta aparatını kullanmadan çok kullanıyorum. Acaip pastalar yapıyorum ben bununla :) Cheesecakeler ve kendi atmasyon pastalarım hep bu kalıbın eseri...
Birde uzun ince kek kalıbım var. Baton kek kalıbı...Ekmek görünümüne benzettiğim için verdiği şekli, bunda tuzlu kek yapıyorum genelde. Yada bundan da harika pastalar çıkıyor söyliyim :) Tek yapmanız gereken pastanızı streç film kapladığınız bu kalıpta yapmak ve dolapta beklettikten sonra, ters çevirip pastanızı kalıptan çıkartmak. Mutlaka edinilmesi gereken bir kalıp bence. En çok kullandıklarımdan. Bunu da tantitoniden almistim.

Buda tuzlu bir kek örneği:
Bu arada henüz hiç kullanmadığım; çünkü yeni aldığım bir muffin kalıbım daha var. Tantitoniden aldım. Ama bunu kek kalıbından ziyade, internette gördüğüm enteresan sunumlar çok hoşuma gittiği için aldım. Normalde pahalı bir kalıp. Ama şu anda indirimde. Belirteyim :) İşte kalıbım ve gördüğüm enteresan kullanımları...



Ay bu kadar yeter içimize fenalık geldi dediğinizi duyar gibiyim. Ama gene tantitoniden aldığım son bir kek kalıbım var. Yuvarlak tepsi şeklinde. Bunu da tart için aldım. Bir kere de elmalı tart yaptım. Ancak bu kadar kek kalıbı varken buna kek yapmak için sıra gelmedi. Daha çok fırında yemek pişirmek için kullanıyorum.
Biraz uzun bir post oldu. Ama yararlı olduğunu umuyorum :) Umarım size ilginç fikirler verebilmişimdir. Kimi kek kalıplarını almaktan vaz geçebilir yada tam tersine tam istediğim deyip alabilirsiniz.
Herkese kek tadında ve kek kokusu huzurunda mutlu günler diliyorum :)

2 yorum:

  1. Harika şeyler yapmışsınız.Ellerinize sağlık. Bana da beklerim http://mutfakhazinem.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil