10 Aralık 2014 Çarşamba

Mis kokulu limonlu kek ve bir sunum önerisi

Annemin günü için yaptığım nefis mini limonlu kekleri yazacağım bugün size. Aslında bu kek gayet klasik bir kalıba dökmeli; sonra da dilim dilim kesmeli; mis limon kokulu yumuşacık bir kek. Ama ben annemin günü için yaptığımdan biraz daha şık görünsün istedim. Daha önce de anlatmıştım gerçi burada ama bu sefer daha minyatürlerini yaptım. Onları çikolatalı birer gül haline getirdim. Dediğim gibi siz hamuru herhangi bir kek kalıbına koyup; dilimleyerek servis edebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun :)

Limonlu Kek
Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
Çeyrek su bardağı sıvı yağ
1 limon kabuğu sebze soyucuyla soyulup incecik doğranacak. Arzu ederseniz rendeleyin.
5 yemek kaşığı limon suyu
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı haşhaş

Yapılışı:
Önce yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
Daha sonra karışıma yoğurt, sıvı yağ, limon suyu, limon kabuğunu ekleyin ve tekrar karıştırın.
En son un, kabartma tozu, vanilya ve haşhaşı da karıştırıp kek karışımımızı hazırlayalım
Yağladığımız kalıba dökün
Önceden ısıttığımız 180 derece fırına koyup üstü kızarıncaya dek pişirin. Pişip pişmediğini bir bıçak batırarak  anlayabilirsiniz. Batırdığınız bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiştir.

Benim sunumum:

Tantitoni den aldığım 15 li mini gül kek kalıbını kullandım. Ben de bu kalıplardan 2 tane vardı. Yani 30 tane mini gülüm oldu. Biraz hamur arttı. Bunu da üç tane başka muffin kalıbına döküp pişirdim. Her bir gülün içini yarıya kadar kek hamuruyla doldurdum. Güllerim pişince iyice soğumasını bekledim. Zedelemeden güllerimi kalıptan çıkardım. Gül kek kalıplarımı iyice yıkadım ve kuruttum. Bir paket sade sütlü milkayı (80 gram) ve bir adet beyaz milka çikolatayı (80 gram) ayrı ayrı kaplarda benmari usulü erittim. 15 gül kalıbına beyaz 15 gül kalıbına sütlü çikolatamdan birer tatlı kaşığı döktüm. İçlerine gül keklerimi hafif bastırarak yerleştirdim ve bir gece buz dolabında bekletip; kalıptan zedelemeden çıkardım. Çok güzel görüntüleri oldu :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder