20 Haziran 2013 Perşembe

Evde pizza

Annem ve babam Isparta’da . Onur’un da finalleri var. Kardeşcezim ders çalışsın rahat rahat, güzel yemekler yesin, hem cancazı sıkılmasın diye onu bırakmıyorum. Bu aralar bizde kalıyor. Ama hep ders çalışıyor. O nedenle Güneş Onur’u şu aralar pek sıkıcı buluyor J Hep ders çalışıyormuş; hiç Güneş’le sohbet edemiyormuş J Benim kocişim sohbeti pek sever. Pek tatlı sohbet eder J Neyse o yüzden bu aralar evde Onur’un seveceği şeyler yapmaya çalışıyorum. Dün akşam da pizza yaptım. Süper ötesi olduğunu söyleyebilirim. Normalde pizzanın üstüne ketçap sıkıp yemeyi tercih ederim. Ama bu sefer dedim ki ben bu pizzanın tadını bozamayacağım J. Hamuru gerçekten dışarıda yediğiniz pizzalar gibi oluyor. Pizzamın tarifine gelince :


Hamuru için:
  • 1 yumurta
  • 2.5 su bardağı un
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • Yarım çay bardağı süt
  • Yarım paket yaş maya yada 1çorba kaşığı kuru maya
  • Bir tatlı kaşığı şeker
  • Tuz (1.5 çay kaşığı kadar)
Sosu için:
  • 2 domates rendesi
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Karabiber, kekik, biraz kimyon ve tuz
  • Zeytinyağı
  • Tuz
Üst malzemeler:
  • Sucuk
  • Sosis
  • Mantar
  • Kaşar peyniri
  • Yeşil biber
  • Domates
NOT: Tabiki üst malzemeler  damak tadına göre değişir. Başka çeşit peynir kullanmayı tercih edebilirsiniz. Mesela mozerella, hellim... Yada ben Onur yemediği için zeytin koyamadım. Ama siyah zeytin dilimleri koyabilirsiniz. Mısır konuluyor. Ben sevmediğim için koymadım. Kimileri de acı dilimlenmiş biber turşusu koyuyor. Onu da koymadım J Yada salam da koyabilirsiniz..

Hamurunun Yapılışı:
  1. Sütü ısıtın. Süt elinizi yakmayacak bir sıcaklıkta olsun. Mayayı ve şekeri içine ilave ederek kabarması için yaklaşık 15 dakika bekleyelim.
  2. Unu bir kabın içine boşaltalım. Ortasını havuz gibi açalım mayalı sütü,yumurtayı, yoğurdu, sıvı yağı ve tuzu ilave ederek yoğuralım. (Hamur bütün unları kaptan toparlamış olmalı. Kaptan kurtulmalı.)
  3. Hamur kabının ağzını örtüp ılık ortamda hamur iki katı olana kadar mayalandıralım.
NOT: Kolay bir hamur mayalama yöntemi denedim. Hamuru yoğurmaya başlarken fırınımı 10 dakika kadar 100 derecede ısıttım. Kardığım hamuru bu fırının içine koydum. Fakat fırının kapağını kapatmadım. Böylece hamur 30-35 dakika kadar bir sürede mayalandı.

Sosun yapılışı:
  1. Domatesleri  rendeleyelim.
  2. Ufak bir sos tenceresine biraz zeytinyağı (2 yemek kaşığı kadar) koyalım. Kızınca salçayı da ilave edip kavuralım.
  3. Rendelediğimiz domatesi de üzerine ekleyelim. Damak tadımıza göre baharatları ekleyelim. 5 dakika kadar pişirelim. Hamurumuz mayalanan kadar sos da biraz ılısın.

NOT: Bazı tariflerde sos yerine ketçap sürdürüyor. Ancak ben her şeyi doğal olan bir pizza yapmak istedim. Yada zeytinyağıyla yumuşatılmış salça. Ama bence gene de bu daha güzel.

Pizzayı hazırlayalım :)
  1. Dikdörtgen bir fırın tepsisini yağlıyoruz. Üzerine hafif un serpiyoruz.
  2. Mayalanan hamurumuzu tüm tepsimizi kaplayacak şekilde ellerimizle bastırarak yayıyoruz.  Hamurun 10-15 yerine bıçak batırıyoruz.  
NOT: Hamur çok ince olmuş gibi geliyor. Ancak pişince gayet güzel oluyor. Ben ince hamurlu pizzayı tercih ederim. Eğer siz daha kalın bir hamur isterseniz. Normal fırın tepsisinden biraz daha küçük bir tepsiye yayın hamurunuzu.
  1. Hamurun üzerine hazırladığımız sosu her yerine eşit miktarda sürüyoruz.
  2. Üzerlerine rendelediğimiz kaşarın yarısını koyuyoruz.
  3. Üzerine sucukları, mantarları, sosisleri, biberleri ve domatesleri diziyoruz.
  4. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında kenarları kızarana kadar pişiriyoruz.
NOT: Kenarları kızarınca ben birde spatulayla pizza kalkıyor mu diye hafif kenarından kaldırdım. Hamur pişmiş mi diye de kontrol ettim
  1. Sonra kalan rendelenmiş kaşar peynirimizi de üzerine serpip; üzerinin kızarmasını bekliyoruz.
  2. Üzeri kızarınca fırından çıkarıyoruz. 5 dakika sonra kesip sıcacık servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder