7 Haziran 2013 Cuma

Komşuda pişer sanada düşer :)

Geçenlerde annemden mercimek köftesi tarifini aldım. Misafirlerime yaptım. Güya birde yarım ölçü yaptım. Yarım ölçü yapmasaymışım ne olacakmış? Nasıl bitecekmiş acaba? Ama iyi oldu. Üst kattaki komşum Sema' lara da gönderdim. Umarım beğenmişlerdir :) Ben buraya tam ölçüleri yazayım. Ama 4 kişi için yarım ölçü fazla oldu diyebilirim :)




Malzemeler:

2 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince bulgur
Maydanoz
Taze soğan
1 Kuru soğan
Tuz, karabiber, azıcık kimyon (isteğe bağlı), kırmızı biber, nane
Dere otu
1 yemek kaşığı salça
Su
1 çay bardağı zeytinyağı
1 limon





2 su bardağı kırmızı mercimeği 4 su bardağı suda iyice haşlıyoruz. Sonra içine 1 bardak bulgurumuzu koyup. Ocağın altını ve tencerenin kapağını kapatıyoruz. 20-25 dk. bekliyoruz. Bu arada zeytinyağını bir tavada ısıtıp içine incecik kıydığımız kuru soğanı koyup; soğanlar pembeleşinceye kadar salçayı da katarak kavuruyoruz. Bu arada damak zevkinize göre miktarlarını ayarlayarak yeşilliklerimizi ince ince doğruyoruz. (Ben yarım ölçü için: 4 tane taze soğan, çeyrek demetten biraz fazla maydanoz ve gene  çeyrek demetten biraz fazla dereotu kullandım.) Sonra derince bir kapta bulgur mercimek karışımımızı, baharatlarımızı ve salçayla kavurduğumuz soğanı alıp iyice yoğuruyoruz. En son içerisine doğradığımız yeşillikleri de katıp çok az yoğurduktan sonra şekil veriyoruz. Afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. Ben de gecen gun yaptim,cok guzel oluyor. Buzluga koydum bir kismini, coZunce de yeniyor tubis, tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. Tamam denerim canım. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil