28 Ocak 2014 Salı

Kedidili pratik tiramisu

Çook kolay çoook lezzetli bir tatlı sizlere. Benim gibi tiramisu severler için güzel bir tarif :) Normalde tiramisuyu şu hazır pasta pandispanyalarıyla yapardım. Bide bunu denedim. Siz de deneyin bakalım beğenecek misiniz? Ancak boton kek kalıbına ihtiyacımız var :)

Kedidili pratik tiramüsu
Kreması için:
2,5 su bardağı süt
2,5 çorba kaşığı un
1 yumurta sarısı (yumurta irice olabilir :))
5 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya
250 gr. labne peyniri
Üzeri için kakao

Keki için:
15-16 tane kedidili
1 çorba kaşığı nescafe
1 su bardağı ılık su

  1. Muhallebisi için süt, un, yumurta sarısı ve şekeri muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim.
  2. Piştikten hemen sonra labne peyniri ve vanilyayı katıp 5 dakika mikserle çırpalım ve ılımasını bekleyelim
  3. Boton kek kalıbımızı streç filmle kaplayalım.
  4. Ilık suyumuzu ve nescafeyi, nescafeler iyice eriyene kadar geniş bir kapta karıştıralım. Arzu ederseniz içine çok az da şeker koyabilirsiniz. Ben koyuyorum yarım tatlı kaşığı kadar.
  5. Şimdi kremamıza üç kat halinde tiramisuya koyacağız. En son koyduğumuz krema katı çok az olacak. 5 kaşık yeterli. İlk iki kata daha çok krema koyacağız. 
  6. Ilımış kremamızı boton kalıbın altına düzgünce yayalım.
  7. Sonra nescafeli suda ıslarttığımız kedi dillerini kremanın üzerine dizelim. Yalnız suyun içinde çok bekletmeyeceğiz. Hemen anında sokup çıkarıyoruz. Ben üç tane yan yana , sonra gene üç tane yanyana diziyorum kedi dillerini. Ama son sıra için tüm bir kedidili boy olrak büyük geliyor. Ben de kedidilini önce bıçakla uygun boya göre kesip sonra ıslatıyorum.
  8. Ortaya döktüğümüz krema biraz önce döktüğümüzden birazcık daha fazla olabilir. En sona 5 kaşık falan krema kalması yeterli.
  9. Tekrar kedidillerini ıslatıp diziyoruz ve en sonda kalan kremayı döküp tiramisumuzu bir gece beklemesi için dolaba kaldırıyoruz.
  10. Yemeden bir müddet önce boton kalıbımızı ıslattığımız uygun bir kaba dikkatlice ters çeviriyoruz.
  11. Streç filmi dikkatlice tatlımızdan ayırıyoruz.
  12. Üzerine süzgeçle bolca kakao serpiyoruz.
Tatlımız hazır. Afiyet olsun :)
NOT: Tatlınızı ikram etmeden hemen önce dolaptan çıkarmanızı ve çok uzun süre dışarıda bekletmemenizi öneriyorum. Ben 1,5 saat falan durutmuştum ikram soframda. Bir şey olmadı ama üzeri çok hafif çatladı. Bilginize... :)

3 yorum:

  1. Tubiş çok marifetlisin. Ne diyeyim , maşallah. Annen. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay bir tatlı anne. Sen de hemen yaparsın bak. Günlerinde yapmanı öneririm

      Sil