21 Nisan 2014 Pazartesi

Kırmızı pancar tutkusu (Mini pancar havuç taratoru)

Son zamanlarda pancar tutkum olduğu doğrudur :) Üstelik bu da tıpkı kereviz gibi ne bizim evde yapılırdı ne de sevdiğimi düşünürdüm :) Gene yanılmışım :) Halbuki ben pancarı çok seviyormuşum. Artık hiç sevmem dediğim sebze türlerine karşı daha yumuşak bir tavır sergiler oldum nedense :) Bu bir yaşlılık belirtisi midir bilemeyeceğim.
Sizlere pancarla ilgili bir post daha yazabilirim muhtemelen. Bugün vereceğim tarifin yanında pancarla yaptığım iki üç basit tarif daha var. Onları da yazacağım. Bugün paylaştığım tarif annemin fikri. Ben baya bir sevdim. Hem çok sağlıklı hem de çok lezzetli. Hem de çok kolay. Sunumu nefis. İşte buyrun. Denemesi yarım saat :)
Mini pancar havuç taratoru
Malzemeler:
2 pancar
3-4 havuç
Zeytinyağı
Sarımsak
Süzme yoğurt
Tuz
Yapılışı
Pancarları ve havuçları ayrı kaplara rendeleyelim
Her ikisini de ayrı tavalarda zeytinyağıyla güzelce kavuralım
Sarımsaklı tuzlu yoğurt yapalım.
Havucu aşırı olmayacak miktarda tüm havuçlar yoğurt kaplanacak kadar yoğurtla karıştıralım
Ayrı bir kapta pancarı aşırı olmayacak miktarda tüm pancarlar yoğurt kaplanacak kadar yoğurtla karıştıralım.
Sonra ufak bir muffin kalıbını yağlayıp bastırarak yarısına havuç yarısına pancar koyalım.
Sunum yapacağımız kaba ters çevirelim
Üzerlerini maydanoz yaprağıyla süsleyelim.

Afiyetle yiyelim :)
Güzel görüntüsüyle misafirlerinizi de cezbedecektir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder