4 Nisan 2014 Cuma

Kabaklı Tuzlu Kek

Madem yaz yavaş yavaş geldi; kabaklar çıktı; buyrun ben de size çok seveceğiniz hafif bir kek tarifi vereyim. Bu tarifi ben de arkadaşım Figoş'dan öğrenmiştim.  Bu kek tarifini aslında ne zamandır bilirim, çok da yaparım. Ama tarifini vermek bugüne kısmet oldu :) Misafirlerinize börek niyetine ikram edebilir, kabak sevmeyen birisine rahatlıkla kakalayabilirsiniz :) Mesela ben dereotu normalde yemem ama bu kek de yerim. Düşünün işte böyle lezzetli bişi...
Bu arada sanki çok üst üste kek tarifi mi verdim ne :) Napalım kek kurtarıcıdır. Hem güzeldir, hem doyurucudur, hem kolaydır hem de zaman almaz :)
Kabaklı Tuzlu Kek
Malzemeler:
3 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağından 2 parmak az sıvı yağ
1 adet orta boy kabak
Büyükse 1, küçükse 2 adet taze soğan (sapıyla beraber)
Dereotu (Zevkinize göre istediğiniz miktarda, ben yaklaşık çeyrek demet koydum.)
150 gr. kadar beyaz peynir
Yarım su bardağı ceviz (daha irice dövülmüş)
Tuz (Peynirinizin tuz miktarına göre ayarlayın)
Kırmızı pul biber
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un (Benim bardaklarımla 1,25 bardak oluyor.)
Yapılışı:
Taze soğanları ince ince doğrayalım.
Dere otunu ince ince doğrayalım.
Beyaz peyniri bir çatal yardımıyla ezelim.
Kabağı rendeleyelim.
Yumurtaları çırpalım.
Yumurtalara yoğurt, yağ ekleyip çırpmaya devam edelim.
Sonra içerisine kabaklarımızı sıkarak (suyu gitsin diye) koyalım.
Taze soğan, dereotu, peynir, ceviz, pul biber, tuz  ekleyip şöyle bir karıştıralım.
Kabartma tozunu ekleyelim.
Alabildiğine unu da ekleyip ufak muffin kaplarına paylaştıralım.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişirelim.
Piştiğinden emin olmak için bir kürdanı bir keke batırıp çıkartalım. Bulaşık değilse pişmiştir.
Afiyet olsun :)
NOT: Resimde gördüğünüz miktarda kekiniz çıkıyor :)
NOT2: Farkettiyseniz keklerimin şekilleri farklı :) Ortası delikliler yeni kek kalıbını deneme heyecanına yenilerek pişirilmiştir. Bu kek kalıplarını aslında cup cake düşünerek aldım. İçerisine krema sıkıcam :) Bu aralar Tchibo 'da "Tatlı kaçamaklar!" kampanyası var. Siz de böyle benim gibi kek, kurabiye işini seviyorsanız bir göz atın derim. Bu arada "Hamur Porsiyonlayıcı" diye bir alet var aralarında. Ben faydalı olacağını düşünmüştüm, ancak yanılmışım. Almanızı önermem. Ben geri verdim. Çünkü kek hamuru bile akmıyor altından :)
Bugün Cuma...Haftanın en güzel günü benim için. O yüzden bugünü komik bir Fırat karikatürüyle (en sevdiğim karakter) kapatalım da bir cuma neşemiz olsun. Herkese musmutlu bir haftasonu dilerim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder