2 Nisan 2014 Çarşamba

Çikolatalı gül kek

İşte ne zamandır nasıl olacak diye merak edip bir türlü uygulamaya koyamadığım bir tarif daha! Aslında bir tarif değil bu bir sunum önerisi. Deneyin. Harika oluyor görüntüsü:) Ama ufak gül şeklinde silikon kek kalıplarından gerek. Ben Tantitoniden almıştım.
Yapımı ise çok basit tek yapmanız gereken klasik bir kek yapmak. Neli istiyorsanız... Yalnız kek kalıbına yapışmayacak bir malzeme kullansanız iyi olur.
Gül kek kalıbında keklerinizi pişirin.
Soğuduktan sonra kalıptan zedelemeden çıkarın ve kalıplarınızı güzelce yıkayıp kurulayın.
Daha sonra benmari usulü ile erittiğiniz çikolatayı (beyaz çikolata da süper olabilir :) ) her kalıbın içerisine 1 yemek kaşığı dökün (Ben 160 gr. çikolata erittim. Bildiğimiz sütlü çikolata. Küçük küçük kırıp benmari usülü erittim)
Pişmiş ve iyice soğumuş keklerimizi tekrar kalıpların içerisine çıkardığımız şekilde sokup çok hafifçe bastırın.
Buz dolabında 5-6 saat bekletin. Sonra da yavaşça çıkarın...
Sonuç harika :)
Madem bu sunumu paylaştım klasik ve sade kek tarifimi sizlerle paylaşmayı borç bilirim :)

Sade Klasik Kek
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağından 2 parmak az sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt (süt de olur)
1 kabartma tozu
1 vanilya
Alabildiği kadar un
Yapılışı:
Önce yumurta ve şekeri karıştırıyoruz. Un hariç diğer malzemeleri de katıp karıştırıyoruz. En son da unumuzu ekliyoruz. İçerisine limon kabuğu rendesi veya üzüm ceviz, havuç ceviz, çikolata parçaları, kuru meyveler yada kakao ne isterseniz, neli isterseniz unu eklemeden önce karışıma katabilirsiniz. Sevgiler. Afiyet olsuuuun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder