26 Mart 2014 Çarşamba

Ev yoğurdunda yeni dönem :)

Daha önce AOÇ Yoğurt Yap yazımda size AOÇ' nin 3 kg lık inek yoğurt yap setlerinden alarak yoğurdumu evde yapmaya başladığımı yazmıştım. Sanırım o zamandan beri de eve hazır yoğurt mecbur kalarak 1 veya 2 kere aldım. Artık o kadar alıştık ki bunun tadına hazır yoğurdu yiyemez olduk. Ben bir kere de 1 litre AOÇ günlük sütten yoğurt yapmaya çalıştım ama tutturamadım. Dedim sonra işte bu yoğurt setleri ne güzel oluyor maceraya gerek yok. İşte o yoğurdu yapmadan önce internetten bir baktım insanlar nasıl yoğurt yapıyorlar diye? Ve gördüm ki neredeyse hiç kimse yoğurdunu tencerede yapmıyor. Küçük cam kaplarda yapıyor. Çünkü her yeni cam kabı açtığınızda yeni mayalanmış taze yoğurt yiyor gibi oluyorsunuz. Yoğurdunuz ekşimiyor, sulanmıyor ya da bozulmuyor... Ben her ikisini de denemiş biri olarak tencerede yapılan yoğurttan çok daha güzel olduğunu söyleyebilirim cam kavanozlarda yapılan yoğurtların...
Gene yoğurdumu eski yazımda anlattığım gibi mayalıyorum. Ancak bu sefer uygun sıcaklıkta mayayla karıştırdığım sütlü maya karışımını 250 ml. ve 500 ml'lik cam kavanozlara paylaştırıyorum. Cam kavanozlara paylaştırırken huni kullanıyorum ve sütü hiç bir yere dökmüyorum böylece. Tüm kavanozların ağzını kapatıyorum. Hepsini bir tepsiye koyup önce sofra bezine sarıyorum. Sonra üstüne battaniye örtüp 4 saat bekletiyorum. Sonra da buz dolabına kaldırıyorum. 8 saat buzdolabında hiç dokunmadan duruyorlar ve sonra afiyet olsun :) Canı isteyen bir kavanozunu alıp yiyor dolaptan :)
NOT: Cam kavanozlarım tantitonidir :) Sütlü tatlı servisi için de eğer boş olurlarsa kendilerini kullanmayı planlıyorum...Buzlu içecek bile ikram edilebilir. Son zamanlarda bir çok kafede içecekler bardak yokmuş gibi kavanozlarla ikram ediliyor niyeyse :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder