24 Mart 2014 Pazartesi

Zeytinyağlı İç Bakla

Benim kocam çok sever iç bakla yemeğini...Kabuklarını sıyıra sıyıra yer, oyuncak eder :) Ben nasıl yapılır hiç bilmiyordum. Sağdan soldan araştırdım, kendime göre geliştirdim ve her yapışımda da süper sonuç elde ettim :)  Hem çok sağlıklı hem de yemesi zevkli bu yemeği belki çocuklarınız bile kabuklarından ayırma sevdasına sever :) Denemenizi öneririm.
Hatta dün biz 100. yıl semt pazarından alıp bir de dipfrize koyduk 5 kilo. Önce tüm baklaları yıkadık. Sonra kaynar suyun içine atıp 3-4 dakika haşladık ve hemen sonrasında da soğuk suya tutarak şokladık. Mutfak tartısıyla yarımşar kiloluk poşetler yapıp, poşetlerin havasını alarak dipfrize postaladık :)  Bizim için eğlenceli bir aktivite oldu kocamla :)
Dipfrize böyle konuyor ama nasıl pişiriliyor derseniz işte tarifi burada...Sevgiler...

Zeytinyağlı İç Bakla
Malzemeler:
Yarım kilo bakla
1 adet iri soğan
1 orta boy limon
1 kaşık un
2 su bardağı kaynar su
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker
tuz

Yapılışı:
Baklalarımızı yıkayarak süzülmeye bırakıyoruz
Zeytinyağını kızdırarak içine yemeklik doğradığımız soğanlarımızı atıyoruz
Soğanlar hafif pembeleşince baklalarımızı da tencereye atıyoruz.
Bakla ve soğanlar kavrulurken biz bir yerde un,limon ve suyu pürüzsüz hale getiriyoruz.
Soğanlar ve baklalar 5 dakika kavrulduktan sonra içerisine hazırladığımız karışımı döküyoruz.
Şeker ve tuzunu ekliyoruz.
Şöyle bir karıştırıyoruz.
Tencerede pişiriyorsak baklalar yumuşayana kadar pişiriyoruz. Suyu azalırsa su ekleyebilirsiniz.
Ben tefal clipso da pişirip, saatini 15 dakikaya ayarlıyorum. Kısa sürede sofraya nefis bir yemek çıkıyor :)
Servis önerisi: Üzerine dere otu serpiştirerek servis yapabilirsiniz. Ben hiç sevmem, almıyım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder