25 Mart 2014 Salı

Haşlama Et

En çok sevdiğim yemeklerden biridir et haşlama. Ne etinde ne sebzesindedir ama gözüm. Suyunu bol limonla kaşıklamayı pek severim. Annem çok güzel yapar. Geçenlerde aklımdan geçti. Öğrendim annemden yaptım.  Hem çok lezzetli hem de çok kolay. Ben tefal clipsoyla 30 dakika pişirdim. Siz kendi düdüklünüzün et pişirme süresine göre pişirin. Bu arada söylemeden edemeyeceğim, tefal clipso edinmenizi tavsiye ederim. Evet biraz tuzlu olabilir ama bazen çok güzel kampanyalar olabiliyor. Mesela ben alırken bu clipso 400 tl idi.(Yaklaşık 8 sene evvel). Ama bunu alana yanında Rowenta Epilasyon aleti (199 tl) Rowenta Epilasyon aletinin hediyesi bir valiz (oldukça kaliteli, hala yeni gibi) vardı. Birde her 400 tl ye kocaman bir tefal tencere ve tava hediyeydi :) Böyle komik bir alışveriş yapmıştım. Elim kolum dolu çıkmıştım dükkandan :) Bir de pahalı bile olsa emin olun çok kısa sürede yemeği pişirdiği için parasını çıkarıyordur bence :) Özellikle çalışan bayanlar için acaip bir zaman kazancı. Bütün yemekleri onda pişirmek istiyorsunuz zaten.
Haşlama et

Malzemeler
Yarım kilo dana incik(haşlamalık olarak kesilmiş)
1 orta boy havuç
2 orta boy patates
1 soğan
3-5 tane çekilmemiş karabiber
Üstünü kapatacak kadar sıcak su
2 kaşık zeytinyağı
Tuz

Yapılışı
Düdüklünüzü zeytinyağıyla ocakta kızdırın
İçine etlerinizi atıp, ocağın altnı açarak etlerinizi mühürleyin
Etler hafif kızarıp suyunu salmadan içine soyup 4' e böldüğünüz patatesleri, 4-5 e böldüğünüz havuçları ve bir soğanı bütün olarak koyun ve üzerini kapatacak kadar sıcak su dökün.
Karabiber toplarını atıp, düdüklünüzün kapağını kapatıp pişirin (Tefal clipso 30 dakika)
Düdüklünüzün altını kapatın ve havası çıkana kadar bekleyin
Havası çıkınca ağzını açıp tuzunu ekleyin ve 5 dakika daha altını açarak etlerin tuzu çekmesini sağlayın.
Yemeğimiz hazır. Afiyet olsun...
Servis önerisi: Limon ve karabiberle süper oluyor :)
NOT: Yemek bitip yemeğin suyu artarsa suyunu süzüp et suyu olarak kullanabilirsiniz. O an ihtiyacınız yoksa dipfirize atıp sonra da kullanabilirsiniz. Annemden öğrendim :)

1 yorum: