1 Temmuz 2013 Pazartesi

AOÇ yoğurt yap


Markette dolaşırken gördüm. Zaten bir deneyeyim diyordum hep :) E hadi dedim ne zaman deneyeceksin; aldım. Denedim ve hayatımda yediğim en güzel yoğurtlardan birini yedim. Yapımı kolay, doğal. Zaten hazır yoğurt yemeyin çok katkı maddesi var diyorlar hep. Hazır yoğurdu alıyordum; bitiremiyorduk ama gene de hiç bozulmuyordu. Artık içlerine neler katıyorlarsa. Kocayla hep bu yoğurt yaplardan alıp kendi yoğurdumuzu kendimiz yapmaya karar verdik. Akşamları yiyoruz birer kase. Yaz aylarında buz gibi çok güzel oluyor; hem de rahat uyutuyor.
İki boyu var 3 kilo ve 5 kilo ve iki çeşidi inek ve keçi. Biz 3 kilo inek olanını tercih ettik. Zira inek dışında hiç bir hayvanın kalsiyumlu bir şeyini tüketemem ben :)


Dışarıdan süt alınca kaynatırız ya. Bu yoğurt yapdan çıkan sütü de bildiğiniz kaynatıyorsunuz. Ama dikkat edin benim gibi taşırıp her yerleri batırmayın :) Nasıl yapılacağı da hem AOÇ' nin sitesinde hem de kutusunun üzerinde yazıyor. Kaynattığınız süte serçe parmağınızı batırdığınızda artık yanmıyorsa; kutunun içinden çıkan mayayı karıştırarak döküyoruz sütün içine. Sonra sarıp sarmalayıp 3,5-4 saat bekletiyoruz dışarıda. Sonra da yoğurdumuzu hiç bozmadan hop dolaba. Hemen bozunca kıvamsız olur. O yüzden dolapta bir gece beklettim. AOÇ yoğurt yapın kendi sayfası için bir tık :)

Bu aralar birde kendi ekmeğimizi kendimiz yapalıma takmış durumdayım. Ama mutfağım küçük. Ekmek yapma makinesi almak istemiyorum :) Bir araştıracağım tavada yada fırında nasıl ekmek yapabilirim diye. Biz zaten kepek ekmeği yiyoruz hep. Geçenlerde haberlerde dinledim. Artık Türkiye'de ekmekler daha sağlıklı; 16 tane katkı maddesi artık katılmayacak diye. Yani bildiğimiz ekmek un, tuz, maya, yumurta gibi bir şey olmaz mı? O kadar katkı maddesi ne koyuyorsunuz ki içine? Yani 16 dan falan fazla da biz artık 16 tanesini katmamaya karar verdik diyorlar. E dedim yuh! Yakında insanlarda üçüncü kulak, kuyruk gibi şeyler çıkacak bu saçma sapan şeyleri yiyip durmaktan. Neyse eğer bir ekmek tarifi bulursam, denersem ve beğenirsem tabi ki paylaşırım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder