4 Temmuz 2013 Perşembe

Ekmek yaptııım :)

Hani ekmek yapmak istiyorum demiştim ya... Kepekli cevizli ilk ekmeğimi yaptım. Bu arada illa ekmek makinesi almaya gerek olmadığını anlamış oldum. Fırında da ekmek çok güzel olabiliyormuş. Çok güzel ekmek tarifleri veren 40fırınekmek diye bir site keşfettim. Tüm tarifleri denerim diye düşünüyorum :) Aşağıda yaptığım cevizli kepekli ekmeğin tarifini veriyorum. Bu tariften bir tane orta boy ekmek çıkıyor.


Malzemeler:

1 bardak beyaz un
1.5 bardak kepekli un
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
3/4 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 bardak oda sıcaklığında su
1 yemek kaşığı zeytinyağı
0.5 bardak iri kıyılmış ceviz

Yapılışı:
  1. Beyaz un, kepekli unu, tuz, şeker ve mayayı geniş bir kapta karıştırıyoruz. Su ve zeytinyağını ilave ederek hamuru 2-3 dakika yoğuruyoruz. Yumuşak ve şekil vermesi kolay bir hamur elde ediyoruz.
  2. Hamuru koyduğumuz kabı streç filmle kapatıp; 1 saat ılık bir yerde mayalıyoruz.
  3. Mayalanan hamuru tezgaha alıp ceviz ekliyoruz ve tekrar yoğuruyoruz. Ekmeğimize şekil verip; pişirme kağıdı serip iyice unladığımız fırın tepsisine koyuyoruz.
  4. 1 saat daha hamuru o şekilde bekletiyoruz.
  5. Üzerini çok keskin bir bıçakla 2-3 yerinden çiziyoruz ve hafif un serpiştiriyoruz.
  6. Önceden ısıttığımız 220 derece fırında üzeri kızarıncaya dek pişiriyoruz.
  7. Piştikten sonra bir soğutma telinde 30 dakika bekletip dilimleyebilirsiniz...
Afiyet olsun...

NOT: Ekmeği denemek isteseniz yada başka bir ekmek yapmak isterseniz 40fırınekmek sitesindeki püf noktalarına bir göz atın derim...

2 yorum: