30 Temmuz 2013 Salı

Bizimkilerle iftar

Cumartesi gecesi bizde gene güzel bir iftar yemeği vardı. Bu kez annemleri davet ettik. Ben iftarda balık menüsü yapmak istedim. Aslında iftarda nedense hiç balık menüsü düşünülmüyor. Neden olmasın ki. Şimdi biz Ramazan diye hiç balık tüketmeyecekmiyiz yani.. Valla yaptım oldu bence. Herkeste sofradan memnun kalktı sanki :) İşte menüm şöyleydi:

Kaşarlı Domates Çorba
Çipura
Fırında baharatlı patates
Cevizli pazı kavurma
Hardal soslu marul-havuç salata
Roka salatası
Tere-turp
Kırmızı soğan
Tulumba tatlısı

Cevizli Pazı Kavurma

Malzemeler:
1 bağ pazı
1 çay bardağı ufak ufak kırılmış ceviz (Ezmek yok sadece elimizle bir kaç parçaya böleceğiz)
1 soğan
Zeytinyağı
Karabiber
Tuz

Yapılışı:
Güzelce yıkadığımız pazıların damar bölgelerini yapraklarından ayıralım.
Damarları 1 cm kalınlığında doğrayalım.
Yaklaşık 2 cm kalınlığında doğradığımız pazı yapraklarını ayrı bir kaba koyalım.
Tencereye zeytinyağımızı koyalım.
Küp küp doğradığımız soğanları yağ kızınca içine atalım.
Üç dakika sonra doğradığımız pazı damarlarını soğanların içine atalım.
Soğanlar pembeleşince pazı yapraklarını da tencereye koyalım.
Pazılar kavrulunca içine cevizlerimizi, tuz,karabiber katıp 2 dakika daha pişirelim.
Dilerseniz üstüne sarımsaklı yoğurt gezdirebilirsiniz. Biz balık olduğu için sade yedik. İlk defa yaptım ama hep yapmaya karar verdim :)

Hardal soslu marul-havuç salata
Bu salata benim en çok sevdiğim salata. Çünkü hardala bayılıyorum :) İcebergleri elimle parçalara ayırıyorum. Üstüne jülyen havuç ekliyorum. Mısır seviyorsanız en üste de mısır koyabilirsiniz. Sosu için zeytinyağı,limon,tuz ve hardal karıştırıp doğradığım salatanın üstüne döküyorum. Ben bu salatayı karıştırmıyorum. Ama siz nasıl seviyorsanız öyle yapın :)

Roka salatası
Rokaları doğruyorum. Doğradığım rokaların üstüne zeytinyağı, tuz, limon ve ezilmiş sarımsakla yaptığım ve bir güzel karıştırdığım sosu döküyorum. Sarımsak soslu roka salatası inanılmaz lezzetli bir salata. Balık onsuz olmamalı bence:)

Fırında baharatlı patates
Balığın yanına patatesi de şu şekilde yapıyorum. Biz Güneş'le çok seviyoruz. Balığın yanına Türkiye'de bulgur pilavı da yapılabiliyor. Ama bence en iyisi bu. Taze patatesleri kabuklarındaki çamurlar gidinceye dek fırçayla sıcak suyun içinde iyice temizliyorum. Güzelce yıkıyorum. Clipsoma koyup 10 dakika haşlıyorum. Bir fırın borcamına yağlı kağıt seriyorum. Haşladığım patatesleri ortadan ikiye bölüp fırın tepsime yerleştiriyorum. her bir yarım patatesin üstüne onları hafif yassılaştıracak kadar bir bardağın arkasıyla bastırıyorum. Yani bu durumda görüntü şuna yakın olmalı :)
 Üzerlerine zeytinyağı, pul biber, kekik, karabiber, tuz serpiyorum. Her birinin üstüne de birer parça tereyağı koyup üstü hafif pembeleşinceye kadar fırına sürüyorum. Sıcakken servis yapıyorum. Balığın yanına harika oluyor: )

4 yorum:

  1. Oooo tugbis yemek tariflerini gormemistim.. deneyeyim ben bunlari bir ara ne gusel yazmissin. Bence gayet guzel bir menu olmus ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Dene bakalım Yıldızcım. Zaten hepsi çok basit. Roka salatası tarifi de verilmez dimi ama... Nebiliyim yazıyorum. Bazen çenem çok düşüyor :)

    YanıtlaSil
  3. Patatesler güzel görünüyor...

    YanıtlaSil