1 Ağustos 2013 Perşembe

Beze

Gelen misafirlerimin sonucunda dolabımda üç tane yumurta akı birikmişti :) Pazar sabahı aklımda süper bir fikirle uyandım :) Ve sabahın dokuzunda kalktım beze yaptım :) Semalara verdik, bizim karşıdaki öğrenci oğlanlara verdik... Biz yedik. Bence çok güzel oldular. Ama krema sıkma torbam olmadığı için şekilleri o kadar iyi olmadı :) Ben kaşıkla koydum tepsiye bezeleri. Ama genede tatları güzel, görüntüleri de öyle çok kötü olmadı :) Yapımı kısa, malzemeleri az ve lezzetli. Ama pişmesi biraz uzun sürüyor :)

 
Malzemeler:
3 adet yumurta beyazı
3 çay bardağı pudra şekeri
3-4 damla limon suyu
1 tutam tuz
 
Yapılışı:
  • 3 yumurtanın beyazını sarısından ayıralım
  • Derin cam bir kap yada tencere içine, yumurta beyazlarını,3 pudra şekerini, tuzu ve 3-4 damla limon suyunu katalım (tuzu çay kaşığının ucu ile koyun)
  • Kabınızı sıcak su dolu bir tepsi içine yerleştirip mikserle önce yavaş, sonra hızlı konumda 15-20 dakika iyice köpürüp kabarana kadar ara vermeden çırpalım
  • Karışım katılaşmış ve mikserden düşmüyorsa beze kıvama gelmiştir.
  • Hazırladığınız karışımı, varsa krem şanti torbasına,yoksa bir poşetin ucunu keserek poşete doldurun. Yada bir kaşık yardımıyla benim gibi tepsiye kaşık kaşık koyun.
  • Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine şekiller vererek sıkın.
  • Önceden ısıtılmış 100-110 derece fırında 45-50 dakika pişirelim.(Bu süre sonunda bezelerimizde de irili inceli çatlaklar oluşacak piştiğini buradan anlayabiliriz)
  • Fırını kapatın fakat kapağını açmayın.Fırın tamamen soğuyana kadar bezeler fırında kalmalı
  • Fırın soğuduktan sonra çıkartıp 2-3 saat normal oda sıcaklığında beklettikten sonra afiyetle yiyebilirsiniz ;)
Notlar:
  • Bezelerimizi ağzı kapalı cam kapta saklayalım ki, yapış yapış ve yumuşak olmasın.
  • Pudra şekeri daha iyi eridiği için, pudra şekeri kullanmak daha iyi.
  • Yumurtalarımız taze ve oda sıcaklığında olmalı
  • Bezeyi yapmadan önce fırın tepsimizi, sıkma torbamızı falan hazırlayalım. Çünkü beze karışımını çok bekletmeden fırına vermek gerek.
  • Renklendirmek isterseniz çok az miktarda gıda boyası veya renklendirici kullanabilirsiniz. Ben kırmızı mı yapsam diye düşündüm :)
  • Pişirme işlemi bittiğinde fırın soğuyana kadar,fırın kapağını açmayın ki bezeler çökmesin. Fırından çıkardıktan sonra da mutfak ısısında değişiklik yapmayın.(cam açıp kapatmak gibi )

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor daha önce hiç yapmadım denemem lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ömer bence çok sevebilir. Tam çocuklara göre :) Ben baya bi araştırdım internetten. En mantıklı tarif bu gibi geldi. İyi de oldu... Teşekkür ederim

      Sil
  2. Valla ne diyeyim Tubiş, çok marifetlisin.

    YanıtlaSil