29 Temmuz 2013 Pazartesi

Tavuk Çorbası

Gene fotoğrafsız bir tarif, gene fotoğrafsız bir tarif :) Bloğu olan bir kişi olmama rağmen ne kadar da çok fotoğraf çekme konusunda özürlü bir insanım :) Hani önceki postlarımda bahsetmiştim. Arkadaşlarım gelecekti ve benim onlar için hazırladığım menüde tavuk çorbası vardı :) İşte bu tavuk çorbasını ne zaman biri geldiğinde yapsam mutlaka tarifini de veriyorum :) Hem çok besleyici, sağlıklı hemde kolay bir çorba. Her ne kadar resmi yoksa ki ilk yaptığımda hemen fotoğrafını çekip buraya ekleyeceğim; annemden öğrendiğim bu çorbanın çok lezzetli olduğunu söyleyebilirim :) Benim en çok sevdiğim çorba.

Malzemeler:
1 tavuk göğsü
1 çorba kasesi yoğurt
3 yemek kaşığı un
2-3 diş sarımsak
Tereyağı (Ben 1,5 yemek kaşığı kullanıyorum. Ama siz damak zevkinize göre miktarını ayarlayabilirsiniz)
Nane
Tuz

Yapılışı:
Tavuk göğsümüzü güzelce haşlayıp suyunu saklıyoruz
Haşladığımız tavukları ince ince didiyoruz
Bir kapta yoğurt, un,dövülmüş sarımsak ve sakladığımız tavuk suyumuzu ayran gibi çırpıyoruz.
Pütürsüz bir kıvam aldığında tencereye alıp karıştırarak kaynatıyoruz. Kaynayınca karıştırmayı bırakabiliriz.
Kaynayınca içine dittiğimiz tavukları ekliyoruz. Eğer kıvamı koyuysa; kalan tavuk suyumuz varsa ondan yada normal su ekliyoruz. Tuzunu katıyoruz.
Bir kapta tereyağını eritiyoruz. Eriyen yağa 1 tatlı kaşığı kadar nane ekliyoruz. Yağ iyice kızınca çorbanın içine döküyoruz.
5 dakika daha kaynayan çorbamız servise hazır :)

Afiyet olsun...

NOT: Sonunda gene yaptım ve fotoğrafını çektim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder