29 Nisan 2013 Pazartesi

İyiki yedim seni tatlı patates!

Cumartesi akşamı Çukurambardaki Erzincan Mandıraya gittik. Benim işyerimin verdiği winwin çok nadir yerlerde geçtiği için ve harcayacak pek bir yer bulamadığımız için, Erzincan Mandıra bizim laf aramızda winwini bitirebilmek için görgüsüzlüğün doruk noktalarına ulaştığımız bir markettir :) Eşim daha önce hiç yemediği şeyleri yemeyi, denemeyi çok sever. Hal böyle olunca marketin çeşitli reyonlarında garip diyaloglar yaşayabiliyoruz :)

Eşim: Hocam bu ne?
Görevli: Çiroz efendim.
Eşim: Hayatım ben hiç çiroz yemedim alalımmı? Abi bi tadına bakabilir miyim? Beğenirsek alıcam.
Görevli: Şey kem küm...
Ben: Kilosu ne kadar ki bunun
Görevli: 149 tl.
Eşim: Neee. Tamam abi istemiyom tadına bakmak sağol biz almayalım :)



Manav reyonunda...

Eşim: Aaaa hocam bu ne?
Manav: Hollanda patatesi efendim
Eşim: Hollanda patetesi ne ki? Nasıl tadı var? Canım alıp denesek mi?
Ben: Yok hayatım ya ben hiç merak etmiyorum gerçekten :) (Görüntüsüne bakarak)
Manav: Yalnız efendim onun tanesi falan 7 tl ye dek geliyor.
Ben: Nee. Canım boşver ya patates işte
Eşim: Abi napılıyo ki bununla
Manav: Çok güzel kumpiri oluyomuş. İkiye bölün fırına verin bir saat bekleyin
Eşim: Yaa tadı nasıl
Manav: Ben hiç yemedim...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








Sonuç iki tane patates aldık :) Tanesi 7 tl. Eşim onları ikiye böldü. Fırına verdi. İçi böyle turuncu çıktı.











Pişirmeye başlayınca bir internetten tarifi nasılmış bakalım dedik. Bu patatesle kumpir yapan yok. Tatlıymış zaten kumpir olmazki :) Bunlar fırında iyice pişmeden geri çıkardı eşim. Onları soydu. Küp küp doğradı. 15 dakika haşladı. Sonra fırın tepsisine süzüp döktü. Üstüne zeytinyağı koydu, tuz ve baharat ekti. Bu kezde fırına verdi. 15 dakikada orada pişen tatlı patateslerimizi servis tabaklarımıza aldık. Şimdi ben onun tatlı olduğunu öğrendim ya; ben tatlı şeyleri tuzlu yiyememki tamamen piskolojik :) Neyse 7 tl nin hatrına 3-5 parçada ben aldım.



 
 
Sonuç:
1- Bence tatlı kabağı aynı şekilde pişirseydik de aynı sonucu elde ederdik.
2- Oh yedik rahatladık
3-Bidaha alırmıyız; hayır
 

Zaten hepsini bitiremeyiz diye pişirmedik. Yarısı küp küp doğranmış şekilde difrizde. Hep lüzumsuz şeylerle uğraştığımı düşünen sevgili annemi yemeğe davet edince pişirmeyi düşünüyorum ki,
haklı olduğunu bir kez daha söylesin, rahatlasın :) Sevgiler...

2 yorum:

  1. :))) tatlı patatesi bende merak etmişimdir, sevimli bir balık ve manav alışverisi olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. Ayyy yorumunuza çok sevindim. Bir blog sahibinden kendi kendine gelen ilk yorumum :) Tatlı patatesi deneyin bence, çok yiyemesemde pişman değilim :)

    YanıtlaSil