13 Mayıs 2013 Pazartesi

Fava & Yeşil Mercimek Salatası & Tava Böreği

Fava, yeşil mercimek salatası, tava böreği... Bunlar da bu hafta sonu yaptığım basit ama güzel denemeler. Buraya yazıyorum çünkü tarif defterim olmasına rağmen bu tarifleri oraya geçirmeye üşeniyorum. Sonra bida yapacağım zaman aman ben bu tarifi nereden bulmuştum, içine neler koymuştum diye düşünüp sonra yeni bir tarif bulma çabası içine giriyorum. Ama yaptığım şeyleri nasıl yaptığımı anlatmak zevkli geliyor. Buraya yazarken üşenmiyorum :) Bir başka sorunumdan bahsetmek gerekirse oda fotoğraf özürlüsü olmam. Be kardeşim madem ki bloğunda anlatmaya pek heveslisin yemeden önce bir fotoğrafını çeksene! Yok işte hep unutuyorum yada gümbürtüye gidiyor. Ama hep bir dahaki yapışlarımda bu yazılarıma fotoğraflarını da ekleyeceğim. Bu aralar rejimim gereği hep bakliyatlı salatalar deniyorum. Yani sizleri hep bunlara maruz bırakıcağım :)


Fava
1 su bardağı kuru iç bakla
1 adet orta boy soğan
1 adet orta boy havuç
1 diş sarımsak
Zeytinyağı
Tuz
Limon
Dereotu

Baklayı güzelce yıkadım. Havuç ve soğanı küp küp doğradım. Bunları bir tencereye koyup 2,5 su bardağı suda yaklaşık 50 dakika haşladım. (Eğer haşlarken sanki suyu az gelmiş gibi olursa; içine azıcık daha kaynar su ekleyebilirsiniz.) Haşlanan karışımın içerisine ezilmiş sarımsağı, 2-3 yemek kaşığı zeytinyağını ve tuzunu koyup blendırdan yada tel süzgeçten falan geçirerek püre haline getiriyoruz. Şimdi burdan sonra (sunum aşaması) tarif üçe bölünebilir:

1- Ufak bir borcama bu karışımı döküyoruz. Üzerine dere otu serpiyoruz. Çok az limon sıkıyoruz, zeytin yağı gezdiriyoruz ve iki üç saat dinlenmeye bırakıyoruz. (Ben bunu yaptım)
2- Ufak bir borcamı ıslatıp karışımı içine döküyoruz. 2 - 3 saat dinlendiriyoruz. Sonra borcamı bir tabağa ters çevirerek, favayı kalıp halinde tabağa alıyoruz. Üzerine dereotu serpiyoruz. Limon ve zeytinyağı gezdiriyoruz. Sonra favayı keserek ikram edebiliriz.
3- Bunu bir sitede görmüştüm. Çok hoşuma gitti. Eğer misafirler için yaparsam böyle yapıcam. Muffin kalıplarını ıslatıyoruz. İçlerine favayı döküp 2-3 saat bekletiyoruz. Sonra muffin kalıbından çıkarttığımız favaların üzerine dereotu, limon ve zeytinyağı koyuyoruz.

Afiyet olsun....

Yeşil Mercimek Salatası
1 su bardağı yeşil mercimek
Dereotu
Maydonoz
Kırmızı kıvırcık marul
Limon
Zeytinyağı
Tuz
Nar ekşisi

Yeşil mercimeği yıkadım, haşladım, süzdüm. Üzerine yeşillikleri doğrayıp koydum. Tuz , zeytinyağı limon sosunu döktüm; karıştırdım. Üzerine nar ekşisini ekledim ve o leziz diyet yemeğimi afiyetle yedim :)

Tava Böreği

Beylerin canı börek istemişti. Dolapta da yıkanmış ıspanağım vardı hemen yapıverdim harika oldu. Aslında bu böreğin orjinali 3 yufkayla ama Güneş ona kalın dedi. Bence de öyleydi. 2 yufkayla hem daha hafif hem daha lezzetli olmuş. Bu kocamın yorumu. Hatta bidaha istedi. Ben size hem iki hem üç yufkalı tarifi vereyim. Eğer içine koyacağınız malzeme hazırsa bu böreğin yapımı 5, pişmesi yarım saat bile sürmüyor.

Böreğin sosu :

1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 yumurta

NOT: 2 yufka ile yukarıdaki sostan yarım çay bardağı kadar arttı

25-28 cm tavaya bir yufkayı kenarları dışarıdan sarkacak şekilde seriyoruz. Üzerine yaptığımız sostan bir miktar döküyoruz. İkinci (Eğer üç yufka ile yapıyorsanız 3. yufkayıda parçalıyoruz) yufkayı parçalara ayırıyoruz. Parçalara ayırdığımız yufkanın yarısını tavaya eşit bir şekilde koyuyoruz. Üzerine sosumuzun bir miktarını daha döküyoruz. Üzerine iç malzememezi ekliyoruz. (Kıyma, ıspanak, peynir, kaşar, patates ne isterseniz... Ben ıspanak, beyaz peynir, kaşar, pul biber koydum. Tabi kıymalı yada patatesli yapacaksanız bunların önceden pişmiş olması gerek. ). Üzerine kalan yırtık yufkalarımızı serpiyoruz. Üzerine sosumuzdan bir miktar daha döküyoruz. Dışarıya sarkan yufkaları güzelce tavanın içine yırtık yufkaların üzerini kapatacak şekilde seriyoruz. Kalan sosu üzerine döküyoruz. Üzerine yarım yemek kaşığı tereyağ koyuyoruz. Tavanın ağzını kapatıp; kısık ateşte altı kızarıncaya dek pişiriyoruz. Altı kızarınca böreği kapak yardımıyla ters çevirip tekrar yarım yemek kaşığı tereyağ koyuyoruz. Tavanın ağzını kapatıp öteki taraf kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Böreğimiz hazır afiyet olsun...
NOT: Bu durumda sosu 4 parçada böreğe dökmüş olduk. Yani eğer 3 yufkayla yapacaksanız; her sos döktüğünüzde 1/4 ünü; eğer 2 yufkayla yapacaksanız da bu sostan yarım çay bardağı artacak şekilde 1/4 ünü dökmeye çalışın. Matematik problemi gibi oldu...Sevgiler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder