17 Mayıs 2013 Cuma

Zeytinyağlı Enginar Tabağında Fava


 
 
Güneş favayı çok sever. Ben de son yaptığımız İzmir gezisinden sonra Nesrin annemden görüp artık yapıyorum. Hatta rejimim nedeniyle de çok sık yapar oldum. Misafirlerim için değişik bir sunum hazırlamak istedim.
 
Enginarları haşlamak için:
 
6 adet orta boy taze enginar
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı dolusu un
  • 4 su bardağı soğuk su
  • 2 adet kesme şeker
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 adet kuru soğan

  •  
    Enginarları geniş bir tencereye yan yana dizdim. Zeytinyağı, limon suyu ve unu bir kasede çırptım. Tuz, su ve şekeri de kattıktan sonra malzemeleri iyice karıştırıp enginarların üzerine gezdirdim. Suyu koydum. Kuru soğanı ortadan ikiye bölerek enginarların arasına yerleştirdim. Enginarları tencerenin kapağı kapalı vaziyette, kısık ateşte 35-40 dakika pişirdim. Bir bıçak batırarak piştiklerinden emin oldum. Enginarları bir borcama dizdim. Enginarın suyunu atmaya kıyamadım. Çok faydalı. Onu Güneş'e içirdim :)
     
    Daha önce verdiğim Fava tarifindeki gibi favamı yaptım. Ancak bu sefer püre haline getirdikten sonra, favayı haşladığım enginar tabaklarının içine paylaştırdım. Ben krema sıkacağıyla sıktım.Üzerlerine dere otu serptim. Dolaba kaldırım. En az 2-3 saat dinlendirdim. İkram etmeden önce üzerlerine çok az limon suyu ve zeytinyağı gezdirdim. Hem sunumu güzel, hem sağlıklı, hem lezzetli. Afiyet olsun :)


    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder