17 Mayıs 2013 Cuma

Patatesli kıymalı börek

Malzemeler

6 adet yufka

Harcı için:
5-6 patates
250 gr. kıyma
1 orta boy soğan
Zeytinyağı
Salça
Tuz

Sosu için:
1 şişe soda
1 yumurta
2-3 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ

Patatesleri haşlayıp ezdim. Bir tencerede kıymayı kavurdum. Kıyma suyunu çekince robottan geçirdiğim soğanları içine koydum. Soğanlar pembeleşince yarım yemek kaşığı salça ekledim. Salça kokusu geçinceye kadar kavurdum. üzerine ezdiğim patatesleri, tuz ve isteğe bağlı olarak baharatları (Ben karabiber ve kırmızı biber kullandım.) ekledim. Güzelce karıştırarak kavurdum. Harcın ılımasını bekledim.

Tüm sos malzemelerini karıştırdım. Bir yufkayı alarak tezgaha serdim. Yarısına bu sostan sürdüm. Sonra yufkayı şekildeki gibi katladım. Katladığım kısmınada bu sostan sürdüm. Yufkanın uzun kısmına harcı uzunlamasına yaydım ve yufkayı sardım. Bunları uzun bir şekilde tepsiye yerleştirdim. Bu işlemi tüm yufkalar bitene kadar yaptım. Artan sosu böreğin üzerine döktüm. Eğer sosunuz artmazsa yumurtanın sarısını da sürebilirsiniz. Böreklerin üzerine susam serpip 200 derecede önceden ısınmış fırında üzerleri kızarana dek pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder