23 Aralık 2013 Pazartesi

Bir tavuk göğsü alternatifi :)

Bu postta tavuk sarma yapmak için alınan tavukların sonları ne oldu adlı bir hikaye anlatmak isterim sizlere :)
Bir tavuk sarma da ben yapayım dedim. Güneş but yemiyor. Ben de göğüs sevmiyorum. O da bende severek yiyelim diye göğüsle yapılabilecek değişik alternatifler arıyorum. Derken geçen gün birini ben icat ettim :) Çok güzel olduğu için burada da anlatmak istedim.
Tavuk sarma yapayım diye düşünerek eve gelip bir baktım ki dolaba havuç yok! Halbuki ben tavuk sarmamın içine kaşar, patates, havuç ve bezelye koyacaktım. Sonra bezelye ve patates iyi olmaz sadece diye düşündüm. Sabah okuduğum tavuk sarma tariflerinden birisinin içerisine sadece patatesi soğanla kavurup bir de içerisine kaşar koymuşlardı. Bari dedim onu yapayım. Bu sefer de tavukları fark ettim ki iyi sarmak için dövmek gerekiyor. Yoksa biraz kalın oluyor. Kasaptan isteyince güzelce dövüp veriyormuş. Bilmiyordum. Ben de evde dövmek istemedim insanlar rahatsız olmasın diye. Zaten dövme aparatım da yoktu :) Eee şimdi ne yapsam derken işte aşağıdaki yemek çıktı ve çok lezzetli oldu :) Buyurun tarifi...

Patates Kavurmalı Fırında Tavuk
2 adet tavuk göğsü

1 soğan
3 orta boy patates
Salça
Yoğurt
Kaşar yada dil peyniri

Patatesleri küp küp doğradım ve hafif diri kalacak şekilde suda biraz haşladım.
Tavuk göğüslerini biftek şeklinde 3 e böldüm (Boylamasına üç parçaya ayırdım).Tavukları tuz, kekik ve biraz pul biber ve çok az zeytin yağıyla marine edip yarım saat beklettim.
Tavuklar marine sosunda beklerken bir tavada kıyılmış soğanı zeytinyağında kavurdum. İçerisine yaklaşık 1 tatlı kaşığı salça ekledim.
Süzdüğüm küp küp doğranmış patatesleri kavrulan soğanların üzerine ekledim.
Baharatları (tuz, pul biber, kara biber ve kimyon) ekledim
Birazda patateslerle kavurup altını kapattım. Patatesler hala biraz diriydi. Çünkü patateslerin küp küp görünümünü korumak istedim. Püre olsun istemedim.
Bir dikdörtgen borcama iki kaşık yoğurt ve bir tatlı kaşığı salça ekleyip güzelce karıştırarak sos haline getirdim.
Parçalara böldüğüm tavuğu önlü arkalı bu sosa bulayarak borcamın altını kapatacak şekilde dizdim.
Üzerine kavurduğum patatesi koydum.
Yaklaşık 15 dakika fırına sürdüm. Tavuklar pişmiş gibi olmuş mu diye anlamak için bıçak batırdım.
Tavuklar pişmeye yakınsa üzerine dil peyniri dilimleri koyup bir 10 dakika daha fırında tuttum.
Sonra da afiyetle yedik :) Tavuk göğüsleri kuru olmamıştı ve kavrulmuş patatesle harika oldu. Tavsiye edilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder