30 Aralık 2013 Pazartesi

Ayva Tatlısı

Tüm kış boyunca yapıyım yapıyım dedim. Bir türlü sıra gelmedi. Sonunda bu hafta sonu biraz grip olunca kendime biraz daha vitamini bol şeyler yapmaya çalıştım. Ayvayı pek yemem ama vitamini bol, bir çok faydası var ve gribe de iyi gelir bunu biliyorum. O yüzden ayva tatlısı yaptım. Kış için hem vitaminli hem de diğer tatlılara göre daha masum sonuçta, öyle değil mi? Gerçi biz kaymakla biraz masumluğunu bozduk :) Çok da güzel oldu. Güneş çok beğendi. Ben iki ayvadan yaptım. Ölçülerim aşağıdaki gibi. Siz ayva sayısına göre malzeme miktarlarını ayarlayabilirsiniz. Gıda boyası kullanmadım. Çekirdekleri zaten ayvaya renk veriyor. Ama benim aklıma çok süper bir fikir geldi. Aktarlarda hep satılır. Bamya çiçeği çayı diye. Kıpkırmızı rengi olur ve tadı kuşburnuna benzer. Ayva tatlımın içerisine 7-8 yaprak bamya çiçeği çayı koydum. Hem tat verdi hem de renk. Bu çayı kışın şifa niyetine de içmenizi tavsiye ederim. Biz eşimle akşamları normal çay yerine aktardan aldığımız çeşit çeşit bitki çaylarından yaparız hep. Bunun için de halamın bize ev görme hediyesi olarak getirdiği bir çay servis gereci var. Onu kullanıyoruz. Tavsiye ederim. Bitki çayı için ideal bir alet. Hem de hiç soğumuyor. Çay bitene dek hep sıcacık. İstediğim bitki çaylarını içine atıp; kaynar suyu ekliyorum ve kendi kendine demlenmeye bırakıyorum.
İşte bu bitki çayı için kullandığım alet:)
Bu da bamya çiçeği çayı :)
Konu dağıtmada üstüme yok galiba :) Her neyse artık ayva tatlısı tarifine geçeyim:)

AYVA TATLISI
Malzemeler
2 ayva
1,5 çubuk tarçın
5-6 tane karanfil
7-8 yaprak bamya çiçeği çayı
16 kaşık şeker

İçi için:
2 elma
İsteğe bağlı miktarda ceviz
Tarçın

Yapılışı
Ayvaları güzelce yıkıyoruz.
Kabuklarını soyuyoruz. Ama atmıyoruz.
Ayvaları ortadan ikiye bölüp; göbeklerini çıkarıyoruz
Çekirdeklerini de bir kenara ayırıyoruz. (Ne kadar çok o kadar güzel renk :) )
Bir tencerenin dibine ayva kabuklarını yerleştiriyoruz
Ayvaları kesik kısımları üste bakacak şekilde yerleştiriyoruz.
Karanfil, çubuk tarçın, ayva çekirdekleri ve bamya çayını koyuyoruz.
Her ayva parçasına 4 tepeleme kaşık şeker ekliyoruz. (Yani dört parça ayva için 16 kaşık)
Ayvaların boyuna kadar suyu ekleyin.
Yaklaşık 1 saat 45 dakika pişirin. Pişip pişmediğini bıçak batırarak anlayabilirsiniz. Bıçak kolayca batıyorsa pişmiştir.
Pişirme sırasında her 20 dakikada bir tencerenin kapağını açıp suyu ayvaların üzerine gezdirdim. Bu arada kaynayan şerbetin kokusuna ve tadına hayran kalacaksınız :)

İçi için:
Bir tavaya 2 orta boy elmayı rendeliyoruz.
Ocağı açıp elmaları 5-6 dk kavuruyoruz.
Sonra tarçın ve cevizleri ekleyip; güzelce karıştırdıktan sonra ocağın altını kapatıyoruz.

Ayvalarımız pişince bir bor cama alıp, üzerlerine tencerede kalan şerbetimizden bir miktar akıtıyoruz.
Göbek kısımlarına iç harcımızı yerleştiriyoruz. Üzerlerine tekrar tencerede kalan şerbetten gezdiriyoruz.
Soğuması için dolaba kaldırıyoruz.
NOT-1: İsterseniz kaymakla servis yapabilirsiniz. Çok güzel oluyor.
NOT-2: Pişirdiğimiz ayvaların içerisine elmalı harç yerine sadece kaymak da oturtabilirsiniz. Sonra üzerine ceviz serperek harika bir servis yapabilirsiniz :) Ben bir dahakine böyle denemeyi düşünüyorum.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder