31 Aralık 2013 Salı

Un kurabiyesi

Dün akşam yaptım. Çok güzel oldu. Ağızda dağıldı. Evimi miss kokuttu :) Küçüklüğümden beri çok severim çayla. Buyurun tarifi...

Un kurabiyesi
Malzemeler
250 gr. tereyağı (Siz kullanıyorsanız bir paket margarin de olabilir. Ben şahsen margarin kullanmıyorum asla) (Oda sıcaklığında)
1 kahve fincanı sıvı yağ
3 tepeleme kaşık pudra şekeri
4 kaşık mısır veya buğday nişastası (Evde mısır nişastası vardı. Ben onu kullandım)
Alabildiği kadar un

Üzeri için pudra şekeri

Yapılışı
Tereyağı, sıvı yağ ve pudra şekerini güzelce karıştırıyoruz.
Nişasta ve alabildiği kadar unu (kulak memesi yumuşaklığında) ekleyerek hamuru yoğuruyoruz.
Daha sonra kurabiyelerimize şekil verip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz.
Ben yuvarlak şekil verdim siz isterseniz pastane şekli (üstü çizgili paralel kenar :) Hamurdan bir şerit yapıp üzerini çatalla çiziyoruz ve verev verev kesiyoruz.) de verebilirsiniz.
Önceden ısıtılmış 160 derece fırına sürüyoruz.
Kurabiyeler beyaz kalacak şekilde fırından çıkarıyoruz. (Ben piştiğini şöyle anladım :) En köşedeki kurabiyemin kenarı çok hafif pembe olmuştu. Fırından çıkardım o zaman)
Biraz ılıyınca kurabiyelerimizi saklayacağımız kaba alıp üzerine süzgeçle pudra şekeri serperek pudra şekerine buluyoruz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder